Retourneren

Het kan voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch wilt retourneren. Wat de reden ook is, je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst retourneren en wij zorgen er voor dat het aankoop bedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending op je rekening staat.

Voorwaarden
Producten dienen ongebruikt, in originele staat en voorzien van labels en etiketten geretourneerd te worden. De producten mogen geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd. Behandel het product dus met zorg en zorg er tevens voor dat deze bij een retourzending goed verpakt is.

Om misverstanden te voorkomen dient een retourzending te zijn voorzien van track en trace code. De verzender is altijd verantwoordelijk voor de verzending. Wil je jouw product ruilen of retourneren? Dat is helemaal geen probleem. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

 

Stap 1: Retour aanmelden
1.1. Neem contact op met onze klantenservice via info@vitalea.nl
Geef duidelijk aan dat je een retour wilt aanvragen en verstrek de volgende informatie:

  • Je bestelnummer. 
  • De reden voor de retourzending, bijvoorbeeld product defect, verkeerd product ontvangen, of andere reden.
  • Eventuele foto's van beschadigde of verkeerd geleverde producten (indien van toepassing).

1.2. Wacht op antwoord van onze klantenservice

Onze klantenservice zal jouw retourverzoek beoordelen en contact met je opnemen met instructies over hoe verder te gaan.

Houd er rekening mee dat niet alle retourverzoeken automatisch worden goedgekeurd. De klantenservice zal de voorwaarden en ons retourbeleid toepassen voordat ze een beslissing nemen.

 

Stap 2: Stuur je bestelling op

2.1. Ontvang het retourformulier
Nadat je retourverzoek is goedgekeurd, ontvang je per e-mail een retourformulier van onze klantenservice.

2.2. Verpak de artikelen
Zorg ervoor dat je de artikelen die je wilt retourneren zorgvuldig inpakt, bij voorkeur in de originele verpakking als deze beschikbaar is.
Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket.

2.3. Voorzie het pakket van een Track en Trace code
Verzend het pakket met een betrouwbare vervoerder en zorg ervoor dat je een Track en Trace code ontvangt.
De Track en Trace code is essentieel om de status van je retourzending te volgen en om eventuele geschillen te voorkomen.

2.4. Stuur de Track en Trace code naar onze klantenservice afdeling
Stuur de Track en Trace code naar onze klantenservice via e-mail zodra je het hebt ontvangen.

2.5. Verantwoordelijkheid van de afzender
Als zender ben je verantwoordelijk voor de retourzending totdat deze door onze klantenservice is ontvangen en verwerkt.
Zorg ervoor dat het pakket veilig en onbeschadigd aankomt om eventuele complicaties te voorkomen.

Stap 3: Ontvang het aankoopbedrag terug of een vervangend product

3.1. Terugbetaling of vervangend product
Zodra de retourzending is goedgekeurd en verwerkt, heb je de keuze tussen twee opties:

A: Terugbetaling: Het aankoopbedrag wordt teruggestort op de bankrekening of betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de oorspronkelijke bestelling. De verwerkingstijd kan variëren, afhankelijk van je bank en betalingsmethode.

B: Vervangend product: Als je liever een vervangend product ontvangt in plaats van een terugbetaling, zullen we zo snel mogelijk het gewenste item naar je verzenden, mits dit op voorraad is.